Van spakenburg naar elburg

20 juli 2017 - Weesp, Nederland

Na 3 uurtjes aan gekomen 23 gr in spakenburg.  We konden aan de langeweg liggen box 9. Maar dit was niet zo'n suc6. Buurman had een touwtje over de steiger gelegd om zijn zeilboot vast te maken. Wat heel niet mag en voor ons lastig. Zeilboot mensen en motorboot vaarders gaan niet samen. Het blijft een appart volk,maar dat zouden ze van ons ook wel zeggen. We schoven op naar box 7. Maar deze mensen hadden een vaste ligplaats op deze plek en kwamen terug. Wederom box4 dan. Zo we liggen.

S' avonds kwamen carla en Martin.  40 min. Rijden van utrecht en dat te bedenken dat wij ongeveer.  7 uur moeten varen voordat we in spakenburg zijn. Maar we hebben vakantie en onderweg genoeg te beleven.

Dinsdag 18 juli 2017

Om 7.30 vertrokken . We moesten even wachten bij de sluis. Aankomst  in Elburg was er nog genoeg plek. Nog even het stadje in. Niet heel veel leuke winkels, maar wel gezellige terrasjes.  De honden kunnen hier goed uit gelaten worden. De douche  is goed  en warm,maar er is er maar 1. Vandaag 25 graden. Geen ontvangst internet.

Woensdag 19 juli 2017

Weer vroeg uit de veren. Wil je een goed plekje dan moet je op tijd in de haven aan komen. We gaan richting kraggenburg.  Een mooi stuk varen en rustig op het water.

We liggen langs de wal midden in de bossen. Het ruik lekker en de vogels fluiten.

S' middags naar vollenhoven ( ik heb pieter niet gezien) gefietst 20 min. Volop zon  30 gr. Maar bij terug komst begon het te storten en werd het benauwd.

En weer geen internet.

Donderdag 20 juli 2017

Vanacht nog benauwd en flinke donderslag.  Met droog weer vertrokken naar Lemmer. Een gezellig stadje.  S' middags even een wasje gedraaid, we zijn inmiddels al bijna een weekje weg. Dus ook tijd voor schone beddengoed.

Nu  voor 0,50 euro internet. Dus maken we daar maar gebruik van.

Tot zo ver het laatste reisverslag

1. Thea:
    20 juli 2017
    Dat is wel lekker dat je veel zon hebt
    Hier soms harde regen en dan zo'n
    Morgen zien we wel
    Nog veel plezier en tot de volgende keer
    Leuk hoor ook foto's
    Toedeloe Peter en thea
  2. Jacq:
    20 juli 2017
    Foto' plaatsen gaat niet zo makkelijk, we kwamen ook nog langs putten
  3. Yvonne:
    20 juli 2017
    Nou gezellig hoor behalve als je lastige buren hebt .wel vroeg uit de veren maar ik begrijp dat je anders bij de volgende plaats geen goede plek hebt dus het blijft ook in je vakantie vroeg op haha.maak er wat van en een goede reis verder ⛲⛲⛲⛲⛲
  4. Carla:
    21 juli 2017
    Mooi dat je steeds kon wissellen van plekkienet stoelendans. Is het druk met varen . Lekker hoor geniet van de natuur en vaar zoals die gaat. Tot de volgende keer. En de volgende stop is.
    groetjes
  5. Rla:
    21 juli 2017
    De zon is nog wel duidelijk aanwezig
    Ik hoop dat jullie er veel van krijgen
    En als het dan toch moet regenen dan maar in
    de nacht dat is wel beter en heb je er geen last
    van. Oja de foto's zijn mooi.en het verhaal ook ga zo door dan blijf ik op de hoogte.
    De hartelijke groeten ook aan de stuurman
    Ria